Home

De ukkie verhalen
aantekeningen over de kinderen

De vakantieverhalen
Avonturen op vakantie

Priet en andere praat

Foto's

Contact

Naar de wereld der dromen

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2003-2004

Kindergedichtjes

Zon en Maan

Zondag 27-06: Douchen

Vandaag hebben we voor het eerst samen met Rachel gedouched. Het was natuurlijk even wennen voor ons allemaal, en van tevoren was Harald er helemaal niet zeker van dat ze het wel leuk zou vinden. Badje vindt ze wel leuk, da's lachen altijd, lekker poedelen in het warme water. Maar douchen is toch iets heel anders, met dat spetterende water in je gezicht en je ogen… Enfin, we gingen het gewoon proberen en we zouden het wel zien.

Omdat het ook voor ons nieuw was, vereiste het enige planning. Eerst Harald onder de douche en ik me uitkleden.. toen aankleedkussen naar de badkamer en daarop een badcape. Rachel daar weer op en haar uitkleden, en toen lekker onder de douche.

Het eerste wat Rachel ontdekte, toen ze daar lekker in m'n armen lag, was een hapklare tepel op lebberhoogte. Dus, hoofdje draaien en HAP! Lebberlebberlebber. Het was vreselijk komisch en we moesten er erg om lachen. Voor de rest, och, dat gespetter was wel aardig en dat water was lekker warm, dus ze vond het wel prettig. Geen WEEEH.

Aankleden was ook weer een circus op zich. Eerst ukkie overdragen aan Harald zodat mama zich kon gaan aankleden. Nu, papa was niet hapbaar dus ze werd iets onrustiger, maar nog steeds geen WEEH… dit was even wat anders maar ook wel leuk. Ondertussen was ik me haastig aan het afdrogen en aankleden (mental memo: badjas kopen.. aanzienlijk handiger voor dit soort gelegenheden), ging toen weer de badkamer in. Rachel aanpakken, inwikkelen, naar haar kamertje, ukkie afdrogen, beetje masseren en toen aankleden. Ondertussen was Harald ook klaar en konden we naar beneden gaan voor ons aller ontbijt.