Home

De ukkie verhalen
aantekeningen over de kinderen

De vakantieverhalen
Avonturen op vakantie

Priet en andere praat

Foto's

Contact

Naar de wereld der dromen

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2003-2004

Kindergedichtjes

Zon en Maan

20-02-2004: De grote Zwangerschaps-beleving!

Het is hierbinnen donker en lawaaierig. De hele tijd hoor je dingen klotsen, gorgelen of slaan. Eerst was het hier nog wel comfortabel, lekker een beetje spartelen om me heen, maar het begint hier steeds krapper te worden, de ruimte wordt steeds kleiner. Soms lijkt het ook wel alsof er iets op me drukt of zo. Het begint lastig te worden om alles een beetje op te vouwen zodat het nog past.

Af en toe zijn er ook andere geluiden, onbekende geluiden. Heel ritmisch, of soms juist niet. Geschreeuw van stemmen. Sommige klinken heel bekend. Of een zacht snorrend geluid vlak bij mijn oor. Het is nog heel nieuw allemaal. Ik vind het wel best.

De uk begint steeds groter te worden en steeds meer in de weg te zitten. Allemaal een onderdeel van 'de grote *Zwangerschaps-beleving!*'. Lang in dezelfde houding op een stoel zitten is er niet meer bij want dan prikt er een voetje – althans, ik denk dat het een voetje is, hoe al die aanstaande moeders zo exact weten wat waar allemaal zit is me een raadsel – in mijn ribben. Ik ben altijd heel lenig geweest maar om zo'n 45 centimeter uk heenvouwen gaat toch echt niet. En ja, die buik even afzetten voor een tijdje werkt ook niet. Pas op, zwenkt uit.