Home

De ukkie verhalen
aantekeningen over de kinderen

De vakantieverhalen
Avonturen op vakantie

Priet en andere praat

Foto's

Contact

Naar de wereld der dromen

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2003-2004

Kindergedichtjes

Zon en Maan

Dinsdag 15-06: Het paspoort

Een drie maanden oud prutteltje nu! Rachels kwartaaldag.

Vandaag ben ik met haar naar het centrum gegaan om, jawel, voor Rachel een paspoort te regelen! Ook leuk: eerst moeten er dus pasfoto's worden gemaakt. Pasfoto's van zo'n krummel? Jawel. Ook niet makkelijk. De fotograaf hier in het winkelcentrum deed het in elk geval niet. Want, hij werkte met een standaard camera en foto's van babies mislukken nogal eens.. een hoofdje dat net de verkeerde kant opdraait, knuistjes die voor gezichtjes gaan zitten, een plotselinge WEEH. Gelukkig wist hij me te vertellen dat er in het Circus, in het centrum, wel een fotograaf zat die dat deed.

Goed, afspraak gemaakt met het stadhuis, Harald een machtiging laten geven, en vandaag op weg. Eerst naar het Circus. Nooit geweten dat daar een fotograaf zat.. maar warempel, daar zat een 'one hour foto-copyshop' die daadwerkelijk ook pasfoto's maakte. Zij blijken een digitale camera te hebben, dus even later zat ik daar met een huilende Rachel (ze was net in het wagentje in slaap gevallen en werd wreed wakker gemaakt). Beetje sussen, ukkie goed neerzetten, kleedje over mijn borst zodat ze een mooie witte achtergrond had, en daar werden de foto's gemaakt.

Gelukkig was ze een beetje getroost, zodat er geen foto was waarop alleen maar een mond staat met een paar haartjes erboven, zoals je nog wel eens in cartoons zit. Een stralende lach is anders, maar ach, het voldoet.

Daarna zijn we met de hele zooi naar het gemeentehuis getogen waar de nodige papieren werden ingevuld en het nodige geld heen en weer werd geschoven. Of beter gezegd, alleen heen. Maar, hoe dan ook, volgende week kunnen we terug komen en dan is onze drie maanden oude dochter de trotse bezitster van een paspoort!