Home

De ukkie verhalen
aantekeningen over de kinderen

De vakantieverhalen
Avonturen op vakantie

Priet en andere praat

Foto's

Contact

Naar de wereld der dromen

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2003-2004

Kindergedichtjes

Zon en Maan

Woensdag 12-05: Verhuizing

Met Rachel op vakantie gaan is een complete volksverhuizing. Vorige week (van ma. 3 mei tot vr. 7 mei) zijn we een paar dagen weggeweest naar Putte. Even een paar dagen er tussenuit, zonder gedoe van familie, werk of overige storingen. Lekker ontspannen…

Bagage, voor ons. Een rugzak, van Harald, voor de kleding en het linnengoed. Mijn rugzak voor de toilettassen en de boeken en spelletjes, en nog wat grut. Een tasje voor wat eten en zo voor onderweg.

Maar dan Rachel! Een luiertas, gevuld met luiers, schone flesjes, een paar omslagdoeken, spuuglapjes, afveegdoekjes. In mijn rugtas: een stapel schone kleertjes en rompertjes, en afdroogdoeken. Los meegenomen: een vers pak luiers. Dan nog het grote werk: de kinderwagen, die zo ongeveer volledig moet worden gedemonteerd om in de auto te passen (bak eraf, dragers eraf, wielen eraf, ding inklappen). De maxicosi, die in de auto moet worden vastgesnoerd… en dan natuurlijk ukkie zelf. Voordat je gaat vertrekken ben je een kwartier bezig met demonteren.

Even vlug boodschappen doen is er op die manier ook niet bij. De kinderwagen ligt thuis ook meestal gedemonteerd. Anders is het nogal een sta-in-de-weg, zo'n grote bak midden in de huiskamer. Toegegeven, vergeleken met de monstruositeiten van zo'n 50 jaar terug zijn het heel beschaafde bakkies, maar toch, er is maar een eindige hoeveelheid ruimte in onze huiskamer, en met de gebruikelijke meubels en met de box is het ding al aardig gevuld.

Dus, om 'even' naar de supermarkt te gaan, moeten de wielen van de plank, de ingeklapte wagen van achter de tafel vandaan, de bak van de kinderwagen van boven worden gehaald, en het een en ander in elkaar worden gezet. De bak ligt normaal op mijn werkkamer zodat ik af en toe Rachel daar 'ns kan leggen als ik aan het werken ben op mijn computer.

Dan moet het geheel in elkaar worden gezet, moet Rachel worden gepakt, in de kinderwagen gelegd, beetje worden ingestopt. Met andere woorden, je bent net zo lang bezig als de boodschappen je kosten, en wanneer je thuis komt, krijgen we het hele demontagefeest natuurlijk weer in omgekeerde richting. Maar ja, 'het kind moet er toch uit'…